Klachten en geschillen

Klachten en geschillen

Onze organisatie doet er alles aan u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat u ontevreden bent over een bepaald aspect van onze dienstverlening of over de hoogte van een declaratie.

In dat geval kunt u uw bezwaren schriftelijk kenbaar maken aan onze klachtenfunctionaris. Onze klachtenfunctionaris streeft naar een spoedige afhandeling van uw bezwaren. Het spreekt voor zich, dat een en ander kosteloos en in goed overleg met u geschiedt. U ontvangt altijd een schriftelijke bevestiging van de door onze klachtenfunctionaris voorgestane oplossing.

Advocatuur

Klachten & Geschillen

De klachtenfunctionaris voor de Advocatuur binnen Kienhuis Legal is Lesley Broos.

Een uitwerking van de Klachtenregeling vindt u in het Reglement Klachtenregeling.

Mocht ons overleg in uw ogen niet tot een bevredigend resultaat leiden, dan kunt u tot uiterlijk 12 maanden na de datum van de schriftelijke reactie van onze organisatie opteren voor het indienen van een klacht bij de Geschillencommissie Advocatuur (hierna genoemd: de Geschillencommissie) waarbij onze organisatie is aangesloten.

Onze organisatie verbindt zich op voorhand om alsdan medewerking te geven aan de procedure bij de Geschillencommissie en om de uitspraak van de Geschillencommissie als bindend te aanvaarden. Ook voor u zal de uitspraak dan bindend zijn, hetzij in de vorm van een arbitraal vonnis (zakelijke cliënten) hetzij in de vorm van een bindend advies (particuliere cliënten). Tegen de uitspraak van de Geschillencommissie staat geen hoger beroep open.

Indien u een klacht bij de Geschillencommissie indient, betekent dat wel dat u accepteert dat onze organisatie ook het recht heeft om een geschil over een betwiste declaratie voor te leggen aan de Geschillencommissie, die alsdan bindend zal beslissen.

De Geschillencommissie is ook bevoegd om over schadeclaims te oordelen tot een bedrag van maximaal € 10.000,-.

Secretaris Geschillencommissie Advocatuur:

Bordewijklaan 46
5291 XR Den Haag
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
T (070) 310 53 10
F (070) 365 88 14


Klik hier voor de geschillencommissie indien u een zakelijke cliënt bent.

Klik hier voor de geschillencommissie indien u een particuliere cliënt bent.

Klachten WSNP

Indien u ontevreden bent over de afhandeling van een wettelijke schuldsanering door een bewindvoerder of over het gedrag van de bewindvoerder kunt u uw klacht overeenkomstig de interne Klachtenregeling WSNP indienen.

Verzekeraar: AIG Europe Ltd., K.P. van der Mandelelaan 50 (3062 MB), Rotterdam.

Notariaat

Klachten & Geschillen

De klachtenfunctionaris voor het Notariaat bij Kienhuis Legal voor kantoor Enschede is Matthijs van Rozen en voor kantoor Utrecht is Allard Schuering.

Ons kantoor doet er alles aan u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u ontevreden bent over een bepaald aspect van onze dienstverlening. Voor dat geval kent ons kantoor een klachtenregeling. Een uitwerking van deze klachtenregeling vindt u hier.

U heeft bij gebruikmaking van deze regeling het recht om de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie om bemiddeling te vragen. Daarnaast is op onze dienstverlening de klachten- en geschillenregeling notariaat van toepassing. Aan de Geschillencommissie Notariaat kunt u problemen voorleggen indien de door Kienhuis Legal N.V. aangereikte oplossing niet tot tevredenheid leidt.

Het Reglement Geschillencommissie Notariaat is in dat geval van toepassing; dit reglement kan worden opgevraagd bij de secretaris van de commissie op het adres Postbus 90600, 2509 LP Den Haag. Zie ook www.knb.nl en www.degeschillencommissie.nl.

Afhankelijk van het type klacht kunt u een formele klacht indienen bij de kamer voor het notariaat. Kijk voor meer informatie over deze procedure op www.knb.nl.

Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie:

Postbus 16020
2500 BA Den Haag
T (070) 330 71 11
F (070) 360 28 61

Verzekeraar:

Allianz Benelux N.V.
p/a Aon
Condensatorweg 54
1014 AX Amsterdam

Heeft u vragen?
Neem contact met ons op