Arbeidsomstandigheden

Als werkgever bent u verantwoordelijk voor een sociaal veilige en gezonde werkomgeving. Heldere gedragsregels, voorschriften en klachtprocedures zijn essentieel. Toch zijn onveilige werksituaties niet altijd te voorkomen. In die gevallen is een juiste strategie en zorgvuldigheid geboden. Samen zorgen wij daarvoor.

Een veilige werkomgeving

Een werkgever moet zorgdragen voor een veilige werkplek voor werknemers. Dat gaat niet alleen over het treffen van veiligheidsmaatregelen en het faciliteren van gezond werken, ook het voorkomen van ongewenst gedrag op de werkvloer is een belangrijke verantwoordelijkheid. Het is dan ook van groot belang dat uw organisatie beschikt over de juiste reglementen, richtlijnen en procedures om ongewenst gedrag zoveel als mogelijk te voorkomen. Wij adviseren u over wat er nodig is en we gaan samen met u op zoek naar wat werkt voor uw organisatie.


Maar ook met de juiste richtlijnen en voorschriften blijkt in de praktijk dat ongewenst gedrag op de werkvloer helaas niet altijd te voorkomen is. Kwesties rondom integriteit en ongewenste omgangsvormen zijn veelal delicate zaken waarbij een zorgvuldige aanpak vereist is. Wij zijn daarin thuis en staan u graag bij.

Privacy

Ook daar waar het aankomt op het borgen van privacy van uw werknemers hebben wij alle kennis in huis om u bij te staan. Wij weten bijvoorbeeld wat er volgens de AVG van u gevraagd wordt én hoe dat te vertalen naar werkbare situaties voor uw onderneming. Of het nu gaat om richtlijnen of concrete privacygevoelige situaties, u kunt bij ons terecht.


Wat we zoal doen

  • We stellen gedragsregels, voorschriften en klachtprocedures op en controleren deze op overeenstemming met de geldende wet- regelgeving. Vanzelfsprekend afgestemd op uw organisatie en wensen.

  • Wij adviseren over de Wet bescherming klokkenluiders en stellen klokkenluidersregelingen op en/of controleren een bestaande regeling in het licht van wet- en regelgeving.

  • We kunnen de rol als (extern) vertrouwenspersoon voor uw organisatie op ons nemen.

  • Wij adviseren in de situatie waarin u wordt geconfronteerd met een melding van ongewenst gedrag. Samen bepalen we de strategie en zorgen we voor een zorgvuldige behandeling van de melding.

  • We adviseren en procederen over kwesties die betrekking hebben op arbeidsomstandigheden. Bij de rechter, maar ook bij het toezichthoudende orgaan (de Nederlandse Arbeidsinspectie).

  • We adviseren over alle privacyaspecten op de werkvloer (bijvoorbeeld over de AVG).

  • We stellen privacyrichtlijnen en privacy statements op en bieden ondersteuning bij de totstandkoming van andere AVG gerelateerde zaken zoals een Privacy Impact Assessment en een Verwerkingsregister.

  • We adviseren over concrete privacygevoelige vragen, zoals bijvoorbeeld vragen over de monitoring van werknemers.

Snel contact

Voor vragen kunt u ons altijd bellen. Of laat hier uw e-mailadres of telefoonnummer achter, dan wij nemen contact met u op.

Uw bericht is succesvol verzonden

Er ging iets mis, probeer het later opnieuw

U bent nog een paar velden vergeten, controleert u deze nog even?

Team Arbeidsomstandigheden

Advocaat (Partner), mediator en vertrouwenspersoon

saskia.bollen@kienhuislegal.nl

+31 88 480 41 91
+31 6 15 50 87 55

Saskia Bollen

Advocaat (Partner), mediator en vertrouwenspersoon

Tom Profijt

Senior advocaat

Marie-Louise van Kalmthout

Advocaat (Partner)

Waar we bij helpen

Op een praktische, efficiënte en begrijpelijke manier, nemen wij juridische obstakels weg.